Subscribe to newsletter

Subscribe to the newsletter and you will know about latest events and activities. Podpisyvayse and you will not regret.

В ерата на независимите училища с държавно финансиране, Моделът Монтесори процъфтява

Образованието по „Монтесори” има повече от вековна история в Съединените щати, но благодарение на процъфтяващите независими училища и родителски движения, моделът може да се похвали с безпрецедентен бум в държавните училища.

В същото време, нови изследвания повдигат въпроси за това как моделът ще се впише в системите за оценяване в държавните училища на щатско и общинско ниво, както и колко ефективно ще отговарят на нуждите на различните ученици в техните общности.

На национално ниво, над 500 държавни училища, които обучават 125 000 ученици, следват модела на „Монтесори” – образователен подход, който набляга на самостоятелното учене на децата в класни стаи с деца от разнообразни възрасти. Близо 300 държавни училища Монтесори са открити през последните 15 години, според Мира Дебс, докторант изследовател по Монтесори в Йейлския университет, която проследява ръста.
Независимото училище с държавно финансиране „Монтесори” в Гетисбърг, на няколко мили от известното бойно поле на Пенсилвания, е едно от тях, и неговата история е подобна на много от новите държавни училища „Монтесори”.

Училището е изградено от едно малко частно училище Монтесори за предучилищно и начално образование, за обучение на ученици в областта. Група от родители, чиито деца посещавали предучилищна група помолили училищния район на Гетисбърг да отвори отделно независимо училище „Монтесори” до 7-ми клас през 2009 година.

untitled

Днес училището преподава на 155 ученици от 10 околни района и планира да отвори два нови кампуса през следващите пет години, за да приеме и децата от списъка с чакащи ученици. „Голяма част от нашите ученици идват от препоръка уста на уста“, казва директорът на Гетисбърг Фей Плезо. „Повечето хора плащат много пари, за да изпратят децата си в „Монтесори”, и при нас е безплатно.“

На национално ниво, учениците в държавните програми Монтесори -особени черните и испаноговорящите ученици – са по-склонни да посещават училища заедно с ученици от други раси, отколкото учениците, посещаващи други държавни училища, открива Дебс в изследване, което предстои да бъде публикувано. Например, повече от половината от латиноамериканските ученици в държавни училища „Монтесори” през 2012-2013 г. са посещавали училища с расово разнообразие, в сравнение със само 34% от латиноамериканските ученици от държавните училища в цялата страна.

Отчетност спрямо Педагогика

„Монтесори” в Гетисбърг, като повечето училища, използващи модела, работи с класни стаи с деца на различна възраст.
Това може да направи доста трудно спазването на държавните стандарти, казва Плезо.

„Ние сме държавно училище, затова сме абсолютно задължени да спазваме всички наредби за Пенсилвания.“ Това означава, да гарантираме, че класните стаи, включващи деца на различна възраст покриват всички държавни стандарти за всеки отделен клас, но „всичко това минава през призмата на Монтесори“, казва тя. „Учениците получават своето формално обучение и в същото време учат чрез индивидуална работа. Ние сме нещо като хибрид на Монтесори.“

Училищната система в Окръг Бойд използва Монтесори за всички свои детски градини от 1985 г. насам, и тя се вписва в съвременните нагласи за „цялостно образоване на детето“, казва Карла Малоун, директор на детска градина в Окръг Бойд.
„Предимството на използването на подхода Монтесори е, че той е индивидуализиран. Той обучава по начина, по който учат децата,“ казва Карла Малоун.

Автор: Сара Спаркс, Образователна седмица